Klar til bruk: Ressursbank for digital undervisning

På kort tid har faglærere og administrasjon opprettet en veiledningsressurs for digital undervisning.

Inngang til ressursbanken finner du på fakultetets forside.

Stengingen av alle UiOs bygg 12. mars førte til hektisk aktivitet for å lage ressurser for lærere som nå skulle undervise digitalt. Oppdraget med å koordinere innsatsen ble gitt til førsteamanuensis Stian Øby Johansen. Resultatet er Ressursbank for digital undervisning.

Veiledninger og håndsrekning

I ressursbanken finner du blant annet veiledninger for bruk av video i undervisning, både som "direkteoverføringer" og som opptak du legger ut på semestersiden. Det er kommet på plass en egen rutine for hvordan opptak skal legges ut - denne må følges av alle. Videre finner du oversikt over faglærere som tilbyr (digital) kollegaveiledning.

Det er også laget supplerende ressurser. CELL har opprettet en egen side med blant annet tips om pedagogikk, råd om evaluering av digital undervisning og en hjelpeside for studenter.

Se nettsiden om Digital dugnad for undervisning

Frivillig innsats

Mange har stått på for å få ressurser på plass, både vitenskapelige og administrativt ansatte

- Jeg vil rette en stor takk for innsatsen til alle de som frivillig har bidratt til å bygge opp dette, sier Johansen. - Særlig vil jeg takke alle i CELL, både lærere og studenter.

Ressursbanken har nå vært i drift noen dager. Er det noe du savner kan du gi innspill til Stian Øby Johansen.

Publisert 26. mars 2020 08:25 - Sist endret 26. mars 2020 08:25