I oktober lanserer vi en felles jusblogg for alle vitenskapelige ved fakultetet

Fakultetet publiserer i oktober en blogg på jus.uio.no som alle vitenskapelige ved fakultetet kan publisere innlegg på. Bloggen heter Retten i samfunnet, og redaktør er Vibeke Blaker Strand.

Skjermdump av bloggens rammeverk med demo-innlegg før lansering.

Skjermdump av bloggens rammeverk med demo-innlegg før lansering. Copyright: UiO

I denne bloggen publiserer vi innlegg om en rekke temaer skrevet av forskere fra ulike fagfelt ved Det juridiske fakultet. Hvert innlegg står for forfatterens egen regning.

En felles blogg for forskere ved fakultetet gir den fordelen at administrasjonen sammen med bloggens redaktør tar ansvaret for driften og promotering av innlegg, mens bloggens bidragsytere kan fokusere på tekst og innhold.

Send inn din tekst

Vil du skrive blogginnlegg til fakultetsbloggen?

I akademia brukes blogger gjerne til forskningsformidling. For mer meningsbærende innhold kan kronikk og debattinnlegg i media være mer hensiktsmessig, men det er ikke noe i veien for å bruke bloggen til dette også.

Bloggens målgruppe er vidt definert men primært innen landets grenser og det er ønskelig at blogginnleggene derfor skrives på norsk. Administrasjonen kan være behjelpelig med å sende tekster til norsk oversettelse.

Bruk gjerne denne veiledning når du skriver blogginnlegg

Kommunikasjonsrådgiver Jorunn Kanestrøm gir administrativ støtte ved å gi tilbakemelding på tekster, er behjelpelig med å finne og tilrettelegge bilder, følger opp at innlegg følger krav til universell utforming, publiserer og sprer i sosiale medier etter klarsignal fra redaktør Vibeke Blaker Strand.

Innlegg sendes fortløpende til Jorunn over epost.

Av Jorunn Kanestrøm
Publisert 29. sep. 2023 09:24 - Sist endret 29. sep. 2023 09:26