English version of this page

Bli kjent med dine internasjonale kollegaer

Fakultetet har opprettet en ny e-postliste for å sende ut invitasjoner til arrangementer og skape en sterkere infrastruktur rundt internasjonale forskere. Meld deg på i dag!

Alle forskere med en internasjonal bakgrunn er nå velkomne til å melde seg på den nye e-postlisten. E-postlisten vil bli brukt når målrettet informasjon sendes ut til denne gruppen av ansatte, for eksempel når det sendes ut informasjon om framtidige arrangementer for internasjonale forskere i regi av Likestillings- og mangfoldsutvalget (LiMU)

LiMU ser også for seg at denne e-postlisten blir et nyttig verktøy for gruppen selv i fremtiden. Ved å bruke denne e-postlisten kan internasjonale forskere få muligheten til å møtes ansikt til ansikt, føre samtaler og dele sine akademiske og sosiale opplevelser med hverandre.

Målet er at internasjonale forskere blir bedre kjent med hverandre

portrett av kvinne med bokhyller bak seg.
Leder i LiMU, Vibeke Blaker Strand. Foto: Silje Naranjo/UiO.

Leder i LiMU, Vibeke Blaker Strand, forteller at de har ønsket å bidra med å lage en ramme som kobler de internasjonale forskerne sammen. Dette er også et signal de har fått fra forskerne.

Vibeke Blaker Strand sier:

Internasjonale forskere deler erfaringer som vi andre ikke helt forstår, for eksempel om hvordan det er å være helt ny på fakultetet. Samtidig er denne gruppen også sammensatt. Jeg er helt sikker på at mange av de internasjonale forskerne har glede av å bli kjent med hverandre. Tilbakemeldingene til nå tyder i hvert fall på det.

Julelunsj i desember

På vegne av LiMU, inviterer Vibeke Blaker Strand til en uformell julelunsj mot utgangen av semesteret:

Jeg håper at mange melder seg på e-postlisten som er opprettet for internasjonale forskere, og så minner jeg om at LiMU arrangerer en uformell julelunsj for internasjonale forskere den 4. desember 2023 kl. 12:00-13:00 i Aulakjelleren i Domus Media.

Vennligst registrer deg på julelunsjen innen 23. november.

Publisert 13. nov. 2023 14:03 - Sist endret 13. nov. 2023 14:49