Fakultetsnytt 2. januar 2023

Godt nytt år!

Oslo med blodrød morgenhimmel sett mot øst fra takteressassen i Domus Juridica

Foto: UiO

Undervisningsseminar 6. januar 2023

Tema: Hvordan bør digitale læringsformer komplementere det fysiske læringsmiljøet?

Studiedekan Marianne Jenum Hotvedt inviterer alle fakultetets lærere til undervisningsseminar med temaet "Hvordan bør digitale læringsformer komplementere det fysiske læringsmiljøet?". Det serveres lunsj, og de som ønsker å delta bes melde seg på innen 2. januar 2023.

Etter seminaret holder  LINK og Morten Hvaal Stenberg et digitalt møte der de presenterer og forklarer nye maler i Canvas. Der kan du delta uten påmelding.

Tid og sted: 6. jan. 2023 09:00–12:30, Stallen i Professorboligen

Meld deg på innen 2. januar 2023

Endringer i valgemner og profiler fra høst 2023

Programrådet for master i rettsvitenskap har nå fattet vedtak om nye valgemner og nye valgemneprofiler for perioden høst 2023 - vår 2027. Dette er en prosess som gjennomføres hvert fjerde år hvor målet er at det skal være dynamikk i hvilke fag som tilbys, og at tilbudet av emner gjenspeiler endringer i samfunnet. Fakultetet har et øvre tak på hvor mange valgemner som kan tilbys. Derfor vil noen emner legges ned, nye vil komme til, og noen emner vil slås sammen.

EUs arbeidsprogram for Horisont Europa er publisert

Alle arbeidsprogram (Work Program) 2023-24 for Horisont Europa er offentliggjort, se oversikt over "Info days" for arbeidspakkene.

Utlysning av FoU-midler fra NAV 2023 - Arbeidsrettede tiltak og virkemidler

NAV lyser hvert år ut midler til forskning på problemstillinger knyttet til ulike tematiske satsingsområder. I 2023 kommer de til å lyse ut forskningsmidler på temaområdet arbeidsrettede tiltak og virkemidler.

Utlysningen skal tentativt kunngjøres i slutten av januar 2023. Det legges vi opp til en totrinns-prosess, der det først leveres inn 3-siders skisser, og deretter vil miljøer med de beste skissene bli invitert til å utarbeide fullstendige søknader i dialog med NAV.

Følg med på nettsider www.nav.no/fou.

Digital Scholarship Days

The University of Oslo Library's Digital Scholarship Centre is pleased to invite you to our first event of 2023, Digital Scholarship Days! From January 10th-13th Georg Sverdrups Hus (UiO's main Library) will be filled with workshops on digital tools, methods, open science, data management, and more. All skill-levels and knowledge-levels are welcome.

Please join us and share further so we can spread both old and novel digital scholarship means and practices.

To view the full program please visit the Digital Scholarship Days event page, and make sure to sign up via Nettskjema for individual workshops!

PhD course: The legitimacy of international law in a time of backlash against international institutions

30 May - 2 June 2023, PluriCourts is hosting an intensive interdisciplinary PhD course.

The application deadline is 15 February.

See details and the application form

Livsvitenskapskonferansen 2023: Fra forskning til helsenæring

Bildet kan inneholde: font, logo, grafikk, merke, sirkel.Konferansen samler de fremste forskerne, de sentrale lederne i helse-Norge, verdensledende legemiddelselskaper, oppstartsmiljøene og investorene. Det blir innblikk i ledende forskning, presentasjon av nye virksomheter, debatt om økosystemet for innovasjon og betingelser for innovasjon fremover, samt møteplasser og nettverksarrangementer. Programmet omfatter sesjoner om muliggjørende teknologier, betydningen av kunstig intelligens og vellykkede modeller for samarbeid mellom forskning, industri, investorer og myndigheter.

Konferansen avholdes 13.-15. februar 2023.

Overgang til nytt driftssystem for bærbare Windows maskiner

UiO skal ta i bruk et nytt driftssystem for Windows PC’er, og frem mot mai 2023 skal IT-seksjonen flytte alle bærbare maskiner fra det gamle systemet til det nye.

Det nye systemet kalles «autopilot».  Rundt halvparten av de bærbare maskinene bruker allerede det nye systemet, slik at alle blir ikke berørt av endringen. Hvis din maskin er blant de som skal konverteres til «autopilot», vil du bli kontaktet av IT-seksjonen for å avtale et tidspunkt som passer for deg. Konverteringen tar en til to timer, og du får ikke brukt maskinen mens dette blir gjort.

Usikker om det gjelder deg?

Klar for morgenyoga?

Fredag 20. januar kan ansatte ved fakultetet bli med på morgenyoga i Historisk museum, på repos i 3. etg kl 0730-0830 - men du må melde deg på. Yogatimene er arrangert i samarbeid med UiOs bedriftsidrettslag og KHMs velferdsutvalg.

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Ingen ledige stillinger.

Teknisk-administrative stillinger

Ingen ledige stillinger.

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 2. jan. 2023 10:15 - Sist endret 2. aug. 2023 09:36