Fakultetsnytt - God sommer!

Fakultetsnytt tar i likhet med de andre ansatte sommerferie. Her er semesterets siste nyheter. Fakultetsnytt er tilbake igjen i august. God sommer!

Domus Media på en sommerdag med blomster og pride-flagg.

Fakultetsnytt tar sommerferie og kommer tilbake igjen i august. Foto: Silje Naranjo/UiO.

PRIDE25JUNE:RIPPLES - Et pilotprosjekt

Blomster og prideflagg med et åpent kort der det står "Ondskap bekjemper ikke kjærligheten. Hvil i fred."
Følg med på sideprosjektet PRIDE25JUNE:RIPPLES for mer innhold om ettervirkningene av terrorangrepet i 2022 i Oslo. Foto: Marit Moe-Pryce/UiO.

I en forlengelse av forskningsprosjektet LAW22JULY:RIPPLES, er pilotprosjektet PRIDE22JUNE:RIPPLES et initiativ for å undersøke ettervirkningene av terrorangrepet på det skeive miljøet 25. juni 2022. Formålet med prosjektet er å bidra med grunnleggende kartlegging og analyse av problemstillinger knyttet til minnearbeid, samfunnssikkerhet, demokratisk deltagelse og det rettslige oppgjøret.

Espen Aleksander Evjenth var en av de som ble skutt i hodet, men overlevde angrepet. 25. juni slapp PRIO en podkastepisode med Evjenth og prosjektlederen Kristin Bergtora Sandvik. Du kan høre episoden her.

Mine studier er oppdatert

Nettsiden for Mine studier har blitt oppdatert med nye funksjoner som skal bidra til bedre oversikt for nye studenter. Her får de blant annet tilgang til viktige beskjeder i forbindelse med studiestart, en sjekkliste med viktige gjøremål som betaling av semesteravgift, og en oversiktlig timeplan for semesteret. Sjekklisten er kun tilgjengelig for BA- og profesjonsstudenter. Sentralt har UiO gjort en rekke tiltak for å informere studenter om bruken av nettsiden og vil også informere ytterligere på sosiale medier og via faddere ved studiestart.

Du finner informasjon om Mine studier på For ansatte-siden her.

Nå åpner elbilladerne igjen

Mandag 26. juni ble elbilladerne ved UiO åpnet igjen etter nedstengning grunnet høye energipriser. For ansatte i sentrum finnes det to ladeplasser i Fredriks gate 3 man kan bruke mot betaling.

Informasjon om betaling finner du her.

Lunch meeting for researchers with an international background

The Faculty Committee for Equality and Diversity (Likestillings- og mangfoldsutvalget, LiMU) invites all researchers with an international background to a social event where they can get to know each other and share their experiences as researchers at the Faculty of Law. All researchers, regardless of how long they have stayed in Norway, are welcome to join!

Lorelou Desjardins will hold her presentation "How to understand Norwegians? A crash course" followed by a discussion and feedback to LiMU.

Time and place: 28. August 2023, 12:00 - 2:00 PM at Domus Juridica meeting room 8113.

Please register here by 21. August.

Kort og kode må benyttes frem til 7. august

Minner om at UiOs bygninger er sommerstengte fra 26. juni til 7. august. Kort og kode må benyttes frem til denne datoen.

Kommende arrangementer i Domus Bibliotheca

Error: /om/aktuelt/arrangementer/domus-bibliotheca does not exist

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Ingen ledige stillinger.

Teknisk-administrative stillinger

Ingen ledige stillinger.

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 30. juni 2023 11:13 - Sist endret 6. okt. 2023 17:33