English version of this page

Ny fakultetsdirektør

Dekan Hanne Flinstad Harbo ønsker Hanna Ekeli velkommen som ny fakultetsdirektør over sommeren og informerer om siste del av prosessen for utredningen av mulig felles organisering med OD.

Dekan Hanne Flinstad Harbo
Dekan Hanne Flinstad Harbo. Foto: Åsne Rambøll Hillestad, UiO

Kjære kolleger,

Det medisinske fakultets arbeid med vårt felles store samfunnsoppdrag bygger på godt samarbeid og samhandling mellom alle oss som arbeider og studerer ved fakultet.

Det er selvsagt meget viktig også å ha dyktige og dedikerte ledere, og vi er svært glade for at Universitetsstyret 14. mai vedtok å ansette Hanna Ekeli som vår nye fakultetsdirektør når Hans Mossin går ut i pensjon over sommeren.

Ekeli ny fakultetsdirektør

Hanna Ekeli er i dag ansatt som studiedirektør ved UiO og har vært avdelingsdirektør i Fellesadministrasjonen siden september 2015.

Hun kjenner altså UiO særdeles godt og har meget solid ledererfaring i en kompleks organisasjon.

Fakultetsdirektøren inngår i dekanens ledergruppe, og leder på vegne av dekan administrasjonen på fakultetsnivå.

Vi ønsker Hanna Ekeli hjertelig velkommen til oss ved Det medisinske fakultet, og vi ser frem til å jobbe sammen om vår visjon «Fremragende kunnskap for fremtidens helse».

Nytt om mulig fellesorganisering OD-MED

Siste nytt om utredningen av mulig felles organisering av Det odontologiske fakultet (OD) og Det medisinske fakultet (MED) er at arbeidsgruppen hadde sitt siste møte 13. mai, og 16. mai vil en rapport overleveres rektoratet og dekanatene.

Universitetsdirektøren inviterer til allmøte (webinar) for alle ansatte på OD og MED, hvor arbeidsgruppens rapport til universitetsledelsen blir presentert av arbeidsgruppens leder Øyvind Fylling-Jensen. Delta i webinaret her 22 mai fra 11:15. Se også egen arrangementsside. Det medisinske fakultet vil litt senere informere om hvordan vi vil følge opp rapporten fra vår side.

Jeg ønsker dere alle en fin 17. mai-feiring og god pinse!

Vennlig hilsen Hanne

Bilder fra de siste par ukene

Professormøte og Holmenkollstafetten

Av Dekan Hanne Flinstad Harbo