Olav Thon stiftelsen utlyser forskningsmilder

Olav Thon stiftelsen lyser ut nasjonale priser for fremragende undervisning og midler til forskningsprosjekter knyttet til studentaktiv forskning,  innenfor matematisk-naturvitenskapelige og medisinske fagområder for 2015.

Det deles ut 10 priser for fremragende undervisning av NOK 500.000. Disse prisene er personlige og det er en forutsetning at studentene stiller seg bak forslaget enten ved

a) å være blant forslagstillerne

b) ved at institusjonens egne studentorganer/studentforeninger utformer selvstendige forslag i samarbeid med tjenestegjørende professorer/førsteamanuenser.

Det kan også søkes om støtte til forskningsprosjekter som bringes aktivt inn i utdanningen som et element i "studentaktiv forskning". Inntil 10 forskningsprosjekter vil bli støttet hvert år og søknadsbeløpet er begrenset oppad til 500.000 for maksimum 3 år.

Søknader sendes til hanne.solna@mn.uio.no innen onsdag 13. august. Det er studiedekanens rådgivende utvalg med utdanningslederne og studentrepresentanter, som vil behandle søknadene før oversending til UiO sentralt.

Emneord: Utlysninger, Olav Thon stiftelsen
Publisert 27. mai 2014 15:18 - Sist endret 25. nov. 2015 12:39