Med blikket mot 2030

Vi har brukt deler av 2017 og hele 2018 på utviklingen av en ny strategi for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. Nå er vi klare for lanseringsfest 4. februar!

portrettbilde

Fakultetstyret vedtok den nye strategi i desember 2018 og den er snart klar for trykking.

Vi inviterer derfor alle ansatte og noen eksterne gjester til lansering i Sophus Lies Auditorium mandag 4. februar mellom 16:00 og 17:15. Etter lanseringen blir det servert pølser og drikke. Håper så mange som mulig har anledning til å komme, og husk å melde dere på slik at vi får kjøpt inn nok pølser!

Jeg er svært fornøyd med resultatet og stor takk til alle (og det er svært mange av fakultetets ansatte) som har bidratt i arbeidet. Jeg gleder meg til å følge opp innholdet i strategien i årene som kommer. En viktig del av strategidokumentet starten med dette:

«Det matematisk-naturvitenskapelig fakultet ved Universitetet i Oslo skal drive forskning og utdanning på høyt internasjonalt nivå. Kvaliteten og bredden på grunnforskningen plasserer fakultetet i en nasjonal særstilling og danner grunnlaget som skal bringe fakultetet opp i det europeiske toppsjiktet av forskningsintensive universiteter.»

Hjertelig velkommen til lansering!

Av dekan Morten Dæhlen
Publisert 9. jan. 2019 22:41 - Sist endret 21. feb. 2023 14:55