Midler til internasjonalisering

MN-fakultetet setter av 500 000 kroner ekstra til nye internasjonale forskningsinitiativer.

Personportrett

Internasjonale nettverk er viktig for å lykkes i forskning og høyere utdanning, ikke minst for på sikt å kunne adressere midler som stilles til rådighet i virkemiddelapparatet (Norges forskningsråd og EU).

For 2015 har fakultetet satt av 500 000 kroner ekstra til å understøtte seksjoner (nivå-4) og endringsmiljøer som ønsker å bygge robuste nettverk med utvalgte forskningsgrupper i andre land. Vi understreker at dette er midler til nye initiativer der det ikke allerede finnes prosjektmidler eller andre midler som understøtter internasjonalt samarbeid.

Send søknad innen 1. april

Søknad må sendes fra seksjonsleder eller leder for endringsmiljø til Ellen Solheim innen 1. april 2015.

Søknaden skal være på maks 2 sider, inneholde en kort begrunnelse for hvorfor den eller de aktuelle forskningsgruppene i utlandet er viktig for seksjonen eller endringsmiljøet. I tillegg må søknaden inneholde et enkelt budsjett. Midlene bør i all hovedsak dekke kostnader til reiser, opphold og seminarvirksomhet for å utvikle kontakten med de aktuelle forskningsmiljøene i utlandet.

Merk at det finnes andre øremerkede midler til utvikling av EU-prosjekter, både PES-midler (prosjektetableringsstøtte) fra Norges forskningsråd og midler på fakultetet.

Av Morten Dæhlen, dekan
Publisert 29. jan. 2015 11:26 - Sist endret 21. feb. 2023 14:54