Alle henvendelser fra ansatte eller studenter til IT-hjelp, vil enten bli løst i avdelingen eller rutet videre til riktig sted og riktig person. IT-hjelp er en videreføring og utvidelse av UiO Helpdesk som ble startet under pandemien. IT-hjelp kan løse henvendelser fra både ansatte og studenter over telefon, e-post, chat eller Zoom. Seksjonen er bemannet med høyt kvalifisert driftspersonell. Henvendelser om problemer som krever fysisk oppmøte fra en IT-ansatt eller som krever høy grad av lokalkunnskap, blir satt over til seksjonene som har fysisk plassering ute på enhetene.
MN har avgitt 6 ansatte til den nye organisasjonen og bidrar i tillegg med 3 årsverk til IT-Hjelp. I tiden fremover er det derfor svært viktig alle vurderer sine egne IT-vaner og tar IT-hjelp aktivt i bruk for enklere IT-behov.
MN har valgt å beholde IT-ressurser knyttet til mer avanserte forsknings- og undervisningsoppgaver i egen organisasjon. Det er nå opp til oss å bevise at dette var en riktig beslutning.
Beste hilsen
Jo