English version of this page

Om å se mot 2030

Det er startet en prosess for å frembringe en ny strategi for hele UiO, og det siktes mot 2030. Det har også vi gjort på fakultetet og vårt strategiarbeid det siste året vil danne et godt grunnlag for våre innspill til arbeidet med den sentrale strategien for UiO.

portrettbilde

På en måte hadde det vært riktig om vi utarbeidet vår strategi etter at den overordnede strategien for UiO er ferdig, men slik ble det altså ikke. Grunnen er at vi trengte en ny strategi da vi startet arbeidet for godt over ett år siden, og at det på det tidspunktet, tidlig på høsten 2017, var uklart når UiO skulle sette i gang arbeidet med en ny strategi for hele UiO.  Nå er UiO i gang og det er bra.

Når vi etter hvert skal gi innspill til den sentrale prosessen kan vi bruke resultatene av det arbeidet vi har lagt ned det siste året, som igjen er basert på et stort antall gode og meget konstruktive innspill fra svært mange av fakultetets ansatte. Den sentrale prosessen skal etter planen være ferdig ved inngangen til 2020.

På den ene siden er det bra at vi er nesten ferdig med vår strategi. Da kan vi på en effektiv måte gi gjennomtenkte innspill til prosessen på UiO-nivå. På den andre siden kan den overordnede strategien som kommer i 2020 medføre at vi må gjøre justeringer i vår strategi. Jeg anser dette som helt uproblematisk, og jeg er rimelig sikker på at slike justeringer vil bidra til at vår strategi på fakultetet blir enda bedre enn den vi har nå.

Nok en gang, takk til alle som har bidratt, og det er mange, i strategiarbeidet det siste året. Det som gjenstår nå er viktig finpuss og dersom fakultetsstyret finner det riktig å vedta strategien i desember blir det lansering i månedskiftet januar-februar 2019.

Av dekan Morten Dæhlen
Publisert 1. nov. 2018 10:58 - Sist endret 21. feb. 2023 14:55