IT-Helpdesk: it-support@uio.no med telefon (228)40004
Den sentrale tjenesten er kanskje kjent for en del allerede. Nå samarbeider IT-seksjonen (odont-IT) ved odontologi med IT-Helpdesk for å gi ansatte og studenter enda bedre hjelp.
IT-Helpdesk har hovedansvar for IT-support på tjenester som:
- Brukernavn og passord
- Oppsett av e-post og kalender på UiO
- Feilsøking av problemer knyttet til innlogging på UiOs tjenester
- Oppsett av tilkobling til UiOs ulike trådløse nett
- Tjenester for deg som jobber utenfra, hjemmefra eller er på reise
- Sentrale tjenester som f.eks. Zoom, Nettskjema og TSD
- Spørsmål om digital undervisning
IT-Helpdesk har tett kontakt med tjenesteleverandørene ved USIT og skal finne en løsning til problemene dine.
IT-Helpdesk tilbyr også kurs som dere kan melde dere på, men husk å avklare med din nærmeste leder først.
IT-Helpdesk tilbyr veiledningstime som dere kan bestille
IT-Helpdesk tilbyr også en Chat-tjeneste hverdager kl.09.00-16.00
Odont-it – odont-it@odont.uio.no med telefon (228)52222
Den lokale IT-seksjonen ved odontologi, hjelper dere med de lokale IT-tjenestene som:
- Klinikkrelaterte systemer som f.eks. Salud og PACS
- AV (møterom, klasserom, seminarrom og auditorier)
- Ev. andre tjenester som krever enten lokal kunnskap eller lokal tilstedeværelse på IKO, IOB og fakultetsadministrasjon.
IT-Helpdesk vil kunne sette saker over til odont-it og omvendt, slik at saker løses der det er mest hensiktsmessig.
For ikke å bli satt over, noe som kan forsinke saksfremgang og tap av tid, er det viktig at dere kontakter riktig instans fra starten av.