22. mars endres kontaktpunkt for IT-tjenester på fakultetet

Fra tirsdag 22.mars tar fakultetet i bruk IT-Helpdesk. IT-Helpdesk er UiOs sentrale senter for IT-support.

Bildet kan inneholde: datamaskin, servise, laptop, personlig datamaskin, mote.

Fotoillustrasjon: Colourbox

IT-Helpdesk: it-support@uio.no med telefon (228)40004

Den sentrale tjenesten er kanskje kjent for en del allerede. Nå samarbeider IT-seksjonen (odont-IT) ved odontologi med IT-Helpdesk for å gi ansatte og studenter enda bedre hjelp.

IT-Helpdesk har hovedansvar for IT-support på tjenester som:

  • Brukernavn og passord
  • Oppsett av e-post og kalender på UiO
  • Feilsøking av problemer knyttet til innlogging på UiOs tjenester
  • Oppsett av tilkobling til UiOs ulike trådløse nett
  • Tjenester for deg som jobber utenfra, hjemmefra eller er på reise
  • Sentrale tjenester som f.eks. Zoom, Nettskjema og TSD
  • Spørsmål om digital undervisning

IT-Helpdesk har tett kontakt med tjenesteleverandørene ved USIT og skal finne en løsning til problemene dine.

IT-Helpdesk tilbyr også kurs som dere kan melde dere på, men husk å avklare med din nærmeste leder først.

IT-Helpdesk tilbyr veiledningstime som dere kan bestille

IT-Helpdesk tilbyr også en Chat-tjeneste hverdager kl.09.00-16.00

Odont-it  – odont-it@odont.uio.no med telefon (228)52222

Den lokale IT-seksjonen ved odontologi, hjelper dere med de lokale IT-tjenestene som:

  • Klinikkrelaterte systemer som f.eks. Salud og PACS
  • AV (møterom, klasserom, seminarrom og auditorier)
  • Ev. andre tjenester som krever enten lokal kunnskap eller lokal tilstedeværelse på IKO, IOB og fakultetsadministrasjon.

IT-Helpdesk vil kunne sette saker over til odont-it og omvendt, slik at saker løses der det er mest hensiktsmessig.

For ikke å bli satt over, noe som kan forsinke saksfremgang og tap av tid, er det viktig at dere kontakter riktig instans fra starten av.

Publisert 21. mars 2022 10:45 - Sist endret 9. apr. 2023 22:48