Hvordan sender jeg en bestilling på en kontrakt?
Ved IFIKK er det tre ansatte i administrasjonen som er bestillere og som holder kontakten med saksbehandlere på fakultetsnivå.
Alle som skal bestille en kontrakt må ha gjennomført kurs for rollen "behovshaver kontrakt".
Du bestiller en kontrakt ved å fylle ut et eget nettskjema, se egen knapp lengre nede på denne siden. Før du fyller ut nettskjemaet er det lurt å ha følgende klart:
- Vurdér hvilken kontraktstype du skal bestille
- Innhent kontaktinformasjon til den som skal tilbys kontrakt
- Avklar timeomfang eller størrelse på oppdraget, eventuelt regn ut stillingsprosent for månedskontrakt
- Emnekode (hvis relevant)
- Lønnsinformasjon
- Konteringsopplysninger (kostnadssted, delprosjekt og eventuelt arbeidspakke)
- Annen relevant informasjon til ansatt, eventuelt beskjed til fakultetet
Hva skjer når jeg har sendt inn en bestilling?
- Bestillingen blir sendt til en RT-kø og blir videre behandlet av en saksbehandler ved fakultetet.
- Så snart kontrakten er opprettet, vil saksbehandleren på fakultetet legge kontrakten inn i et eget skjema i det nyopprettede Teams-rommet. Dette skjemaet oppdateres forløpende og viser alle kontrakter, samt status på disse.
- Når en kontrakt er klar til å utbetales, og/eller ved endringer og korrigeringer, er det viktig at fakultetet får snarlig beskjed.
Hvem kan jeg spørre om oppretting av kontrakter?
Det er viktig at all kommunikasjon vedrørende kontrakter enten går i Teams-rommet eller på e-post til bestilling-toa@hf.uio.no. Årsaken til dette er at det er flere saksbehandlere som følger opp kontrakter.