FS-møte 27. mai 2024

Frist for saker og endringsønsker: 15. mai kl. 12.

Det vil komme zoom-lenke til møtet på møtedagen her for de som ikke kan komme fysisk.

1. T.o. Ønske 1/2024 Radvalidering vektingsreduksjonsregel. Status: avvist av Sikt
  2. T.o. Ønske 2/2024 Vise eller vis-valg også for annet enn fødselsnr. i FS-rapporter. Status: Løst
  3. T.o. Ønske 3/2024 Møttstatuskode for studieavgiftspliktige søkere
  4. T.o. Ønske 4/2024 EVUweb: Åpne for at utenlandske skal kunne søke. Status: avvist av Sikt
  5. T.o. Ønske 5/2024 EpN: Standardtekster: effektiviseringSe også egen side om EpN
  6. T.o. Ønske 6/2024 EpN: Rapporter som kun viser emner med endringerSe også egen side om EpN. Status: Løst
  7. T.o. Ønske 7/2024 EpN: Jobbe med emner for et senere semesterSe også egen side om EpN. Status: Løst
  8. T.o. Ønske 8/2024 EpN: Se hvilke emner sendt til FS-klarering som er nyeSe også egen side om EpN. Status: Løst
  9. T.o. Ønske 9/2024 Ny UH-lov: Begrunne klage på sensurresultat. Behov i Studentweb og FS-klient
  10. Status for EpN
  11. Undervisningsplanlegging i TPG versus FS. Hva innebærer det av hva man gjør i undervisningsenhet og undervisningsaktivitet i FS? Hvor, hvordan og når oppdaterer man ved behov for endringer? Hvor oppdaterer man/sjekker man bakgrunnsdata dersom man ser at studenter ikke får meldt seg til emner eller om for mange får meldt seg?
  12. Finn din fremtid: Karriereemner i emnekombinasjoner. Er det spørsmål knyttet til dette tilbudet? Meld dem helst inn til fshjelp før møtet

Saker SADM jobber med eller følger med på
  13. Studentkortproduksjon på UiO fra senhøsten
  14. Modernisert digitalt studentbevisapp fra Sikt kommer ventelig i 2024. På litt lengre sikt kan UiO-studenter bruke appen som europeisk studentkort (European student card (ESC)), som betyr at UiO-studenter som har appen kan bruke dette studentbeviset i Europa til å få studentrabatter og ev. andre studentgoder.
  15. Circle U.
  16. Pilot mellom UDI, Oslo kommune og UiO der en gruppe innreisende utvekslingsstudenter som skal være et år på UiO forhåpningsvis kan få en enkel, rask og digital tilgang til norsk fødselsnummer.
  17. Status for FS-moderniseringen hos Sikt.
    Sikt har holdt en rekke workshopper med institusjonene for å kartlegge hvilke prosesser som inngår for en søker og student, inkl. hva vi har i dag, hva som skal med videre og hva som ev. kan sløyfes eller forenkles. Sikt jobber med nye flater/ applikasjoner der søkere, studenter og ph.d.-kandidater ser opplysninger om seg og kan gjøre handlinger. Foreløpig har vi ikke sett noe konkret, men opptak kommer nok først, og da vil UHG bli prioritert. Så det vil nok ta noe lenger tid før lokale opptak er over i nye løsninger.
  18. eIDAS-innlogging for studenter fra Europa. Ikke klart ennå, men kanskje i 2027?
  19. Digital lommebok, hva er det? Når kommer det for studenter?

Faste orienteringer
  20. T.o. FS/Tableau nyhetsbrev i siden forrige møte:
    Nyhetsbrev 3 i 2024: Kandidat-undersøkelsen 2023 i Tableau
    - Nyhetsbrev 4 i 2024: Finn din fremtid: Karriereemner i emnekombinasjoner
  21. T.o. Status endringsønsker sendt til Sikt fra og med 2020
  22. Møtetider høsten 2024 i Møterom 3 i 10. et. Lucy Smiths hus/Zoom
    Mandag 7. oktober kl. 14-15.30. Frist for saker 25.09.
    Mandag 9. desember kl. 14-15.30. Frist for saker 27.11.
Publisert 4. des. 2023 08:25 - Sist endret 14. mai 2024 15:48