Alle blir litt rødere i toppen 1. desember

1. desember relanseres For ansatte-sidene med nytt design og du får din helt egen forside.

portettbilde

Ledelsen og støtteenhetene (LOS) har gjennom det siste året ledet prosjektet med å relansere For ansatte-sidene sammen med fakultetene. Sidene får nytt design hvor UiO-rødfargen er sentral og du får din personaliserte forside.

Dagens For ansatte-sider har båret preg av å ha samme informasjon liggende flere steder, i ulik oppdatert grad. Brukerundersøkelser har vist at ansatte ikke har funnet fram til riktig informasjon, at de har vært usikre på om informasjonen de finner er riktig, og at det er mange som ikke bruker For ansatte-sidene i det hele tatt.

Det har vært et stort arbeid å samle informasjon, fjerne dobbel- og trippelpubliseringer og bygge opp nye sider hvor informasjonen er samlet temavis. Det vil si at nå skal du finne all info om ett tema på ett sted.

skjermdump
Slik blir din personaliserte startside.

Personalisert forside

Den største forandringen vil være at vi får en personalisert forside, hvor lenker og verktøy som du bruker mye skal ligge lett tilgjengelig. Disse kan du selv redigere slik at siden blir best mulig tilpasset dine behov.

Du vil også få nyheter og arrangementer fra universitetet. Er du vitenskapelig ansatt vil du i tillegg få oversikt over din undervisning og forskningsprosjekter som du jobber med.

Din personaliserte startside vil dukke opp automatisk 1. desember på Internet Explorer. På andre nettlesere må man sette opp dette selv. Se bruksanvisning for hvordan dette gjøres for andre nettlesere.

Lynkursdagene 7.-8. desember holder LOS et lynkurs i hvordan du setter opp din personlige forside som startside.

Av dekan, Morten Dæhlen
Publisert 2. des. 2015 08:45 - Sist endret 2. des. 2016 10:30