English version of this page

Kunnskapsutvikling for en verden i endring

Overskriften er foreløpig tittel på utkast til strategi for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. Utkastet vil bli sendt på høring til alle ansatte innen midten av september.

portrettbilde

Prosessen startet for nesten et år siden da vi sendte ut et diskusjonsdokument instituttene. Vi fikk mer enn 300 sider med innspill. Dette er nå satt sammen til et utkast til en strategi for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultetet. Vi sikter langt frem, mot 2030, så strategien har fått undertittelen ”Realfag og teknologi mot 2030”.

Det betyr at strategien ikke kan være for detaljert. I utkastet beskrives de lange overordnede linjene som fakultetet må jobbe etter. Videre pekes det på de områdene der det er viktig at vi utvikler oss videre.  Vi starter strategien med å slå fast at grunnmuren i vår virksomhet er den frie uavhengige tanke. Resten kan du lese om i utkastet som kommer din vei om kort tid!

Jeg oppfordrer alle til å lese gjennom og kommentere på utkastet Tilbakemeldinger kan skje på to måter, enten gjennom instituttledelsen til fakultetet eller på noen allmøter der dekanatet vil være tilstede. Disse allmøtene er ikke berammet, men vil finne sted i løpet av oktober. Vi tar sikte på å vedta ny strategi i fakultetsstyret i desember og at strategien lanseres i januar-februar 2019.

Dette utkastet til strategi vil kun være på norsk. Jeg oppfordrer derfor de som kan norsk å inkludere de som ikke kan norsk, og kan du ikke norsk er det bare å spørre! Endelig versjon skal selvfølgelig oversettes til engelsk.

Vi ser frem til fine diskusjoner og gode tilbakemeldinger om vår felles fremtid!

Av dekan Morten Dæhlen
Publisert 5. sep. 2018 21:28 - Sist endret 21. feb. 2023 14:55