Sidegjøremål og eierinteresser

Medarbeidere ved UiO skal registrere verv, bistillinger og eierinteresser. Informasjon om dette oppdaterer/registrerer du i den nye DFØ løsningen innen 15. februar 2022.

To ansatte sitter foran en skjerm og jobber

Fotoillustrasjon: Colourbox

UiO ønsker å tilrettelegge for at du som medarbeider skal være engasjert i samfunnslivet. Bistillinger og verv utenfor UiO kan gi deg kunnskap, engasjement og motivasjon som kan styrke ditt arbeid ved UiO. Sidegjøremål og eierinteresser kan bidra til UiO-ansattes faglige utvikling, gi ansatte praktisk erfaring og innsikt av verdi for deres innovasjonsevne, og evne til å gjøre universitetets forskning og undervisning relevant for samfunnets behov

Hvorfor skal du registrere sidegjøremål og eierinteresser?

For å sikre transparens i vår virksomhet skal medarbeidere registrere verv og bistillinger, og eierinteresser. Formålet med registeret er å verne om UiOs omdømme og den ansattes tillit og integritet, ved at det legges opp til åpenhet om mulige interessekonflikter og håndtering av slike.

Oppdater sidegjøremål og eierinteresser innen 15.02.2022

OD ønsker at de ansatte jevnlig vurderer hva man tidligere har meldt inn som sidegjøremål og eierinteresser. Den enkelte ansatte skal vurdere om informasjon bør oppdateres eller meldes inn på nytt.

I forbindelse med overgang til DFØ løsningen ble registreringen av omfang på sidegjøremål endret. Tidligere skulle man rapportere andel av årsverk, nå skal man rapportere antatt antall timer per uke man bruker på sidegjøremålet.

Vi ber derfor alle oppdatere sidegjøremålet med omfang.

Hvordan oppdaterer jeg?

Logg inn på Selvbetjeningsportalen.

• Velg arbeidsforhold.
    1. Velg «Sidegjøremål» for å melde inn et nytt «Sidegjøremål» eller «Eierinteresse». (OBS: Eierinteresse finner du under «Kategori for sidegjøremål»)
    2. Velg «Mine sidegjøremål» for å endre en eksisterende «Sidegjøremål» eller «Eierinteresse».

For mer informasjon se:

Annen informasjon