Høytidelig kreering og spennende temaer

Mange nyslåtte doctores fra SV-fakultetet og de andre fakultetene var 22. september samlet for å få sitt diplom og for å feire med familie, venner og kollegaer.

Bildet kan inneholde: musiker, kjole, musikk, frakk, scenekunst.

Høytidelig: Dekan Anne Julie Semb til venstre (og universitetsledelsen til høyre) med SV-fakultetets nykreerte doctores. (Foto:Jarli & Jordan/ UiO)

De hadde skrevet ph.d.-avhandlinger om klassebakgrunnens betydning for ungdommers liv, om diskriminering i ansettelsesprosesser, om bedrifters utsatthet på grunn av koronapandemien, om nordmenns (kamuflerte) negative følelser til innvandrere, om internasjonal klimapolitikk, om indiske lover, om trangen til å kjøpe ting, om barndomstraumer og spiseforstyrrelser, om EUs utenrikspolitikk og om bildeling og om mye, mye mer.

22. september ble de kreert til doctores i Aulaen. Vi gratulerer og ønsker dem lykke til videre!

Av Gro Lien Garbo
Publisert 29. sep. 2022 00:44 - Sist endret 30. sep. 2022 11:26