Stålkontroll på flyttesjauen

Flyttemester Kari Henriksen er i full sving med å planlegge tilbakeflyttingen til Eilert Sundts hus med instituttene som fremdeles befinner seg utomhus.

Fakultetsledelse og instituttledere på befaring i nye Eilert Sundts hus

På befaring. F.v. instituttleder Rune Flikke (SAI), instituttleder Bjørn Erik Rasch (ISV), dekan Anne Julie Semb, instituttleder Steinar Holden, fakultetsdirektør Gudleik Grimstad og flyttemester Kari Henriksen (fakadm). Foto: Hilde Crone Leinebø/ UiO.

Brorparten av dette vil skje i desember og begynnelsen av januar - ikke lenge til med andre ord.

– Vi har begynt å planlegge tilbakeflytting til Eilert Sundts hus sammen med instituttene, oppdaterer hun.

Vil unngå møbelsløs

– Vi samarbeider også mye med det sentrale UiO-prosjektet og interiørarkitektene om tilbakeflytting av møbler til Eilert Sundts hus. Møbelkabalen er omfattende. Det blir en kombinasjon av gjenbruksmøbler og nye møbler i Eilert Sundts hus. Interiørarkitektene har detaljerte oversikter over hvert eneste møbel, men ikke alle møblene vi har brukt i midlertidige lokaler skal følge med oss videre. Derfor forsøker prosjektet også å få gjenbrukt så mange som mulig av disse møblene andre steder på UiO, fortsetter hun.

Neste store skritt blir å lande endelig flytteplan.

– Slik at vi kan få informert alle ansatte om nedpakking og komme i gang.

Øyensynlig trenger vi ikke å bekymre oss.

– Ja, vi er i rute, kan Henriksen bekrefte.

Nye møbler ankommer foajeen i Eilert Sundts hus hver dag
Flyttesjau. Nye møbler ankommer foajeen i Eilert Sundts hus hver dag og bringes oppover til sine respektive etasjer (Foto: Svein Harald Milde/ UiO).

Av Svein Harald Milde
Publisert 28. okt. 2022 10:45 - Sist endret 28. okt. 2022 10:45