Psykologiens dag om barn

Hva vet vi om effektene av omsorgssvikt? Hva slags hjelp har barna behov for? Hvorfor har norske barn få symptomer på psykiske lidelser?

Dette er bare noen av de sentrale spørsmålene som reises under én av årets større psykologibegivenheter; Psykologiens dag 27. oktober, som i år omhandler barns psykologiske utvikling.

Knallprogram

Sjelden finner man så mange gode forelesere innen psykologifaget samlet på ett sted. Programmet har svært høy kvalitet og består av både interne og eksterne forelesere.

• Se programmet her

• Program (pdf)

Forskning på barn og unge

Foredragene er av interesse for alle som er opptatt av spørsmål knyttet til barns oppvekst og barns psykiske helse.

Personer som utdanner seg innenfor, eller jobber med fagområder som berører barn og unge, om det for eksempel er i barnevernet, på BUP-ene, i helseforetakene eller utdanningssystemet bør sette av tid til faglig oppdatering denne ettermiddagen.

• Les om foredragene her

Håper mange kommer

– Med Psykologiens dag ønsker vi å åpne dørene for alle med interesse for vår forskning. I år har vi fokus på et samfunnsaktuelt tema, som også er praksisnært, og ikke minst viktig. Vi er svært fornøyde med programmet i år. Det er like interessant for studenter som profesjonelle aktører, ikke minst våre samarbeidspartnere innen helsevesenet, barne- og ungdomspsykiatrien og barnevernet, sier instituttleder Siri Gullestad.

Psykologiens dag finner sted i Harald Schjelderups hus, Auditorium 4, 27. oktober. Seminaret begynner kl. 13:00 og er ferdig rundt 17:35.

Alle er hjertelig velkomne!

Publisert 12. okt. 2011 11:16 - Sist endret 13. jan. 2020 10:33