Tettere bånd mellom studieprogrammene

I ny PSI-organisasjon blir det tettere bånd mellom studieprogrammene. Instituttstyret har vedtatt at det blir ett programråd i stedet for dagens to.

To programråd slås sammen til ett. Foto: Colourbox.com

Bakgrunnen for vedtaket er blant annet at det er nødvendig med en arena å snakke sammen på tvers av programmene, samt at det stort sett ville vært de samme menneskene som satt i de to programrådene, dersom vi hadde fortsatt med to råd. Ett programråd er tidsbesparende og enklere med hensyn til koordinering.

Det mest sentrale argumentet for sammenslåingen er uansett behovet for å se programmene i sammenheng. Bachelor- og masterprogrammene har et annet mål enn profesjonsprogrammet. For å få tydelig i arbeidsfordeling, samtidig som man kan se eventuelle muligheter for samdrift, er det en fordel med ett programråd.

Det nye programrådet trer i kraft 1.1.2016 og består av følgende medlemmer:

• Undervisningsleder leder programrådet

• Fagavdelingsledere fra hver avdeling

• Representant for metodeundervisningen

• 2 studentrepresentanter, én fra bachelor- og masterprogrammet og én fra profesjon

• Sekretær: Studieleder (har ikke stemmerett)

Programrådet skal, avhengig av saker som behandles, innkalle relevante personer.

Av Joakim Dyrnes
Publisert 28. okt. 2015 12:23 - Sist endret 24. nov. 2015 11:15