– Personalkonferansen følges opp

Sterke meninger om forebygging i våre utdanningsprogrammer, inspirerende speed-dating om forskningen vår og et heftig vær som forsinket hjemreisen. Dette er tre stikkord fra årets personalkonferanse på Psykologisk institutt.

Speed-dating blant forskerne. Foto: Birgitte Bøgh-Olsen.

Årets personalkonferanse fant sted på Farris Bad i Larvik 1.-2- juni, med over 80 deltaker fra staben på PSI. Temaene som ble tatt opp på konferansen var veien videre for studieprogrammene våre, med et spesielt fokus på profesjonsprogrammet og masterprogrammet, arbeidsdeling og samarbeid. I tillegg var det fokus på videre utvikling av organisasjonen PSI.

Skal jobbe videre i høst

– Vi fikk belyst mange viktige punkter i diskusjonen om veien videre for våre studieprogrammer. Vi ser at det særlig er temaet undervisning i forebygging i våre programmer som vi må jobbe videre med. Vi kommer til å følge opp denne diskusjonen utover høsten, sier instituttleder Kjetil Sundet.

En komite ledet av programleder Espen Røysamb som har jobbet med å kartlegge undervisningen i forebygging på våre studieprogrammer vil blant annet legge frem sin rapport tidlig i høstsemesteret.

Inspirerende speed-dating

Det andre hovedtemaet, videre utvikling av organisasjonen PSI vil bli fulgt opp i styremøter og i møter med ansatte hele høsten. Som ledd i arbeidet med å utvikle nye avdelinger ved instituttet, ble det arrangert såkalt speed-dating om forskningen ved instituttet. Man fikk 2-3 minutter på å presentere sin forskning for en kollega før man gikk videre til en ny kollega.

– Stemningen var god, og jeg tror mange syns det var inspirerende å fortelle kollegaer de sjelden snakker med om hva de forsker på. Forhåpentligvis kan dette danne utgangspunkt for nytt forskningssamarbeid på instituttet, sier prosjektleder Joakim Dyrnes.

Værfast i Larvik

På hjemreisedagen våknet konferansedeltakerne til kraftig ving og regn. Da det var tid for å reise hjemover mot Oslo, var været så dårlig at bussen var blitt kraftig forsinket – og følgelig måtte hjemreisen også utsettes noen timer. Det er sjelden man opplever å bli sittende værfast i en østlands-by!

Bilder fra gruppearbeid og speed-dating

Error: resource not found: /psi/bilder/for-ansatte/2015/personalkonferansen
Av Birgitte Bøgh-Olsen