Retningslinjer for studiekonsulent/modulkoordinator i Vortex/nettarbeid

Arbeidsområder på nettet er semestersidene og oppbygging og gjennomføring til det studieprogrammet du jobber med.

Roller ved publisering på programsiden

• Innholdseier - programleder: Ansvar å kvalitetssikre det faglige innholdet som skal på nettsidene.
  • Publisist - studiekonsulent/modulkoordinator: Vedlikeholder eksisterende nettsider innenfor avtalt område. Kvalitetssikrer informasjon og gjør mindre tekstlige endringer. Tar anbefalte kurs for publisist og vedlikeholder innhold i tråd med opplæring.
  • Studiewebredaktør på fakultet: Kvalitetssikrer sett opp mot maler for programsidene og eventuelle rutiner på fakultetet. Oppretter mapper og nye sider. Lærer opp publisister.

Opplæring i nettpublisering

Publisering og endringer på programsiden og i Vortex for publisist

• Publisister skal kun gjøre tekstoppdateringer som mindre språklige endringer, og legge inn tekst etter avtale.
  • Ved endringer i studieporteføljen se rutine og søk om endring

• Større redaksjonelle endringer (som bilder, videoer, artikler) eller ønsker om profilering, innholdsutvikling eller varsling om feil ta kontakt med studiewebredaktør via studieweb@med.uio.no
  • Det skal ikke legges ut PDF eller opprettes egne mapper, slette mapper, flytte på mapper eller lage nye strukturelle endringer på programsiden eller emnesidene uten å ta kontakt med studiewebredaktøren først. Nytt innhold er satt opp i riktig maltype på rett sted i strukturen
  • Vi har rutiner og maler på UiO som følge og at nettstedet følger lovverk og retningslinjer, og at nettstedet følger god publiseringsskikk, er brukervennlig og søkemotoroptimalisert.
  • Brudd på dette kan føre til at rettigheter til publisering inndras. Se studiewebredaktørens ansvarsområder.
Publisert 17. jan. 2017 16:48 - Sist endret 21. mars 2024 14:37