Lederartikler i MED-nytt i 2023

Publisert 14. des. 2023 08:36

Dekan Hanne Flinstad Harbo oppsummerer 2023 sammen med resten av fakultetsledelsen. De takker for det gamle og ønsker alle ansatte og studenter en riktig gledelig jul!

Publisert 2. nov. 2023 09:07

Dekan Hanne Harbo har skrevet kronikk sammen med rektor Svein Stølen om behovet for nye studieplasser i medisin på MED. UiO må snarest få et klart oppdrag fra myndighetene for å løse samfunnsutfordringen at vi utdanner for få leger.

Publisert 1. nov. 2023 13:13

Torsdag 9. november er det duket for utdeling av den prestisjefulle Jahreprisen i aulaen. Hør hovedprisvinner Maiken Nedergaard snakke om hjernens rengjøringssystem på de tradisjonsrike Jahreforelesningene. Vinner av pris for yngre forskere Marcus Buggert vil snakke om sin forskning på immunsystemet. Meld deg på!

Publisert 18. okt. 2023 21:00

Studiedekan Eli Feiring gleder seg over at MED nå kan tilby et eget honours-sertifikat på masternivå. Målgruppen er spesielt motiverte studenter. De vil få ettertraktet kompetanse som kan bidra til å finne løsninger på bærekraftsutfordringene.

Publisert 18. okt. 2023 20:32

Dekan Hanne Harbo forteller om intern flytteprosess på fakultetet, oppfølgning av vår virksomhet mot byggeaktiviteter, oppfølgning av statsbudsjettet og omtanke for studentenes psykiske helse.

Publisert 19. sep. 2023 13:31

NorDoc gir deg en unik mulighet til å skreddersy ph.d.-utdanningen din. Planlegg deltakelse på NorDocs sommerskole 2024 i Finland allerede nå! Gjør et smart trekk for din karriere ved å stille til valg som representant for midlertidig ansatte i fakultetsstyrevalget.

Publisert 14. juni 2023 22:28

Forskningsdekanen gir oss en oppdatering av status om Livsvitenskapsbygget sett fra Medisinsk fakultet (MED). Vi ser nå bygget reise seg og det er spennende å delta i planleggingen av bygget i siste fase.

Publisert 4. mai 2023 09:17

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet, og sist men ikke minst inviterer hun deg på frokost.

Publisert 4. mai 2023 06:25

Visedekan for bachelor- og masterstudier Eli Feiring skriver om de gode søkertallene til våre studier, og er spesielt stolt av responsen på vårt nye masterprogram i folkehelsevitenskap og epidemiologi. Hun reflekterer også over behovet for internasjonal orientering og erfaringsutveksling.

Publisert 19. apr. 2023 15:54

Dekan Hanne Flinstad Harbo gir i hvert nyhetsbrev et innblikk i hva dekanatet er opptatt av og jobber med. Nå er hun opptatt av forskningsfinansiering og ønsker å gjøre oppmerksom på viktigheten av den frie grunnforskningen spesielt.

Publisert 4. apr. 2023 14:39

Gjesteinnlegg: Jeanette H. Magnus og dekan Hanne Flinstad Harbo med følge har besøkt MED-fakultetetets samarbeidspartnere i Nepal. Se bildene fra turen og les gjesteinnlegget fra vår leder for Senter for global helse.