Årsfest i Aulaen med tre priser til SV

Karen Helene Ulltveit-Moe benyttet anledningen til å snakke om viktigheten av samfunnsfagenes rolle for innovasjon, da hun holdt et miniforedrag i Universitetets Aula på Universitetets årsfest 2. september – og mottok Innovasjonsprisen.

Bildet kan inneholde: kjole, frakk, stol, underholdning, scenekunst.

Applaus: Prisvinnerne Johan Tønnesson, Anne Spurkland og Karen Helene Ulltveit-Moe omkranset av prorektor Åse Gornitzka og rektor Svein Stølen. (Foto: Yngve Vogt/ UiO)

Karen Helene Ulltveit-Moe, professor ved Økonomisk institutt forteller om forskningen sin og om innovasjon i følgende artikkel og podkast: Innovasjon handler om endring

Også vinnerne av forskningsprisen: Andreas Føllesdal og Geir Ulstein, utdanningsprisen: Johan Tønnesson,  formidlingsprisen: Anne Spurkland og pris for yngre forskere: Maja Janmyr beriket publikum med miniforedrag om forskningen sin. Les tidligere sak om Ulltveit-Moe og de andre prisvinnerne.

Fra SV-fakultetet fikk ph.d. i økonomi Frikk Hugo Bø Nesje Kongens gullmedalje som fremragende yngre forsker for sin oppgave : «Assessing Climate Change», men hadde dessverre på grunn av innreiseprobemer ikke mulighet til å være i Aulaen.

UiOs bærekraftpris for beste masteroppgave ble delt ut til tre vinnere – den ene gikk til Yngve Bråten for oppgaven han leverte ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi med tittelen: "The (dis)ableisation of environmental governance: A qualitative exploration of the ‘disabling effects’ of Oslo’s climate strategy".

Bærekraft: Yngve Bråten mottar UiOs bærekraftpris for masteroppgaven han leverte ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi. (Foto: Yngve Vogt/ UiO)

Vi gratulerer alle SV-fakultetets og UiOs prisvinnere.

Publisert 3. sep. 2021 09:57 - Sist endret 3. feb. 2022 11:59