Stor innsats fra forskere på SV-fakultetet på UiOs forskningsfestival

15 forskere fra ulike miljøer på SV-fakultetet satte sammen med kollegaer fra alle fagmiljøer på UiO sitt preg på UiOs nye forskningsfestival: Universitetsplassen – En ny start, som gikk av stabelen fra 31. august til 2. september.

Bildet kan inneholde: fotografi, produkt, fritid, samfunnet, collage.

(Foto: Yngve Vogt/ UiO)

Store temaer som demokrati, pandemi, klima og bærekraft, konspirasjonsteorier og psykisk helse stod på det fullpakkede programmet til Universitetsplassen- En ny start. Mange av debattene foregikk i en solfylt universitetshage i sentrum – og alt ble også strømmet.

Forskerstafetten «Lært av pandemien», der ti forskere fra ulike fagmiljøer fikk fem minutter hver til å komme med sitt faglige blikk på tiden vi har gjennomlevd gjorde at flere av innlederne også fant hverandre på tvers av disipliner. Kanskje blir det samarbeidprosjekter av det i framtiden.

Også arrangementet om hvordan studentene har hatt det under pandemien førte til nye kontakter mellom forskere, studieledere og brukerorganisasjoner.

Mange av arrangementene vil også leve videre som podkaster på Universitetsplassen i noe redigert form. Det kommer vi tilbake til.

Takk til alle som stilte. Ingen nevnt, ingen glemt.  Vel blåst.

Publisert 3. sep. 2021 12:16 - Sist endret 5. sep. 2021 23:20