Ny ledelse ved PSI

Professor Kjetil Søren Sundet blir instituttleder ved PSI fra nyttår, og professor Anne Inger Helmen Borge overtar som nestleder og forskningsleder.

Ny PSI-ledelse fra nyttår: Kommende nestleder og forskningsleder Anne Inger Helmen Borge og påtroppende instituttleder Kjetil Søren Sundet. Foto: Svein Harald Milde

Dette ble avgjort i instituttstyremøtet 1. nov. De to ble valgt for en periode på fire år fra og med 1.1. 2012.

Kjetil Søren Sundet er professor i nevropsykologi og har vært tilsatt ved PSI siden 2003.

Han leder den nevrokognitive gruppen i TOP (tematisk område psykoser) ved Institutt for klinisk medisin, UiO, og har vært tilknyttet Oslo universitetssykehus som spesialpsykolog siden 2009.

Han er også Section editor i Scandinavian Journal of Psychology.

Det siste halvåret har han vikariert for Tim Brennen som instituttets forskningsleder.

Anne Inger Helmen Borge er professor i utviklingspsykologi. Hennes forskning på resiliens og mestring er internasjonalt anerkjent.

Hun har drevet forskningsprosjekter om barn i over 20 år og har publisert en rekke artikler og oversatte bøker, blant annet i samarbeid med kolleger i Canada, Storbritannia, Sveits og Australia.

Hun er medredaktør i European Journal of Developmental Psychology og har vært medlem i Regional Komité for medisinsk og helsefaglig forskningsetikk (REK Sør-øst).

Av informasjonsrådgiver Svein Harald Milde
Publisert 2. nov. 2011 13:19 - Sist endret 6. mars 2012 14:16