Ny runde med unge forskningsledere

Psykologisk institutt lyser nå ut fem ledige plasser som kan delta på programmet for yngre forskningsledere, med søknadsfrist 1. september.

Første kull med yngre forskningsledere. F.v. Førsteamanuensisene Marit Råbu, Nikolai Olavi Czajkowski, Thomas Espeseth, Cato Alexander Bjørkli og Evalill Bølstad Karevold.

Psykologimiljøene ved Universitetet i Bergen, Universitetet i Tromsø, NTNU og Universitetet i Oslo har gått sammen om et lederutviklingsprogram for yngre forskningsledere (YFL).

Lederprogrammet er rettet mot ansatte ved de Psykologiske instituttene ved UiO, UiT og NTNU, og ved Det psykologiske fakultet (UiB). Målet med programmet er å gi dyktige yngre forskere mulighet til å videreutvikle seg som forskningsledere, styrke deres muligheter for å kunne hevde seg i konkurransen om nasjonale og internasjonale forskningsmidler, samt å bygge gode forskningsnettverk.

PSI lyser med dette ut inntil 5 plasser til deltakelse på YFL. Programmet starter med et introduksjonsseminar (fra lunsj til lunsj) 4.-5. november 2014 på Solstrand. De øvrige fire samlingene er to–dagers samlinger og vil arrangeres i perioden februar-november 2015.

Målgruppe

Hovedmålgruppen er yngre forskere som er i ferd med/har planer om i løpet av de neste 3-5 årene, eller allerede har opparbeidet seg en prosjektportefølje.

Du må i perioden 1. oktober 2014 til og med desember 2015 være fast ansatt ved instituttet i minimum 50 % stilling. Søker bør enten lede en forskningsgruppe, eller forventes å danne egen gruppe/overta som leder for en eksisterende gruppe innen en rimelig tidshorisont.

Programmet er delt opp i følgende overliggende tema:

• Forskningsledelse

• Finansiering

• Etikk

• Kommunikasjon

Målet med forskningslederprogrammet er å gi dyktige yngre forskere muligheten til å videreutvikle seg som forskningsledere, å styrke deres muligheter for å kunne hevde seg i konkurransen om nasjonale og internasjonale midler, samt bygge gode forskningsnettverk.

Søknadsskjema med mer informasjon finner du på lenken under - med søknadsfrist 1. september 2014.

Publisert 20. aug. 2014 08:45 - Sist endret 4. des. 2015 11:20