1 times innføringskurs i PLIVO for ledere

Kurset i PLIVO (pågående livstruende vold) gir handlingskompetanse, trygghet og overlevelsesevne, dersom et angrep skulle skje.

Forebyggelse og håndtering er din og din enhets beste forsvar mot en alvorlig voldshendelse. Våre kurs bygger på SARTOV-konseptet (Skoleansattes respons mot terror og vold), og ivaretar alle deler av et omfattende program for å forebygge, oppdage, identifisere og håndtere en alvorlig voldshendelse i utdanningssektoren.

PLIVO er mer enn skoleskytinger og omfatter mer enn bare skytevåpen. Vi ser en klar trend i bruken av lavteknologiske metoder i målrike miljøer. Vi viser deg hvordan du best kan overleve et slikt angrep.

Kursene gir en god innføring i risikoforståelse for PLIVO, samt det rette mindsettet til å kunne hente frem og benytte de tilgjengelige handlingsalternativene for å kunne gjenkjenne og håndtere en alvorlig voldshendelse.

Løp – Skjul – Kjemp

1 times innføringskurs for ledere

En grunnleggende innføring i problemforståelse, problemidentifisering og identifisering av forebyggende og avbøtende tiltak mot alvorlige voldshendelser i egen enhet, samt PLIVO i et HMS og beredskapsperspektiv.

Innhold:

• Hva er PLIVO/en alvorlig voldshendelse
  • Forebyggende og skadebøtende tiltak
  • PLIVO i en HMS og beredskapssammenheng (planverk og utførelse)
  • Lederes ansvar ift PLIVO og alvorlig vold
  • Samvirke med nødetatene
  • Hvordan tilrettelegge for bruk av handlingsalternativene Løp – Skjul - Kjemp

Målgruppe: Ledere med personalansvar, medlemmer av LBL/SBL

Kursdatoer og påmelding

Kurs kan bestilles fra Enhet for HMS og beredskap.

Publisert 22. nov. 2021 14:01 - Sist endret 20. jan. 2023 10:34