Formål
Gi ansatte en introduksjon til opptaksprosessen rundt utveksling, og hvilke frister som gjelder i forbindelse med mottak av disse studentene.
Øke deltakernes kunnskap om opptak og mottak av innreisende utvekslingsstudenter slik at ansatte kan bedre bistå denne studentgruppen.
En møteplass der kollegaer fra ulike enheter ved UiO kan diskutere og dele erfaringer.
Innhold
- Utvekslingsavtaler og samarbeid med partnere
- Nominasjon og opptak av innreisende utvekslingsstudenter
- Emneavklaring hos fakultetene
- Forlengelser for studenter på avtale
- Informasjon til innreisende studenter
- Bolig, politiregistrering og oppholdstillatelse
- Brukernavn og passord
Kom gjerne med spørsmål, slik at det kan bli en dialog om ulike problemstillinger dere møter i hverdagen. Det vil bli tid til spørsmål både underveis og etter møtet.
Målgruppe
Studiekonsulenter på institutt/fakultet/sentre og ansatte i info-sentre som er i kontakt med internasjonale partneruniversiteter og studenter, og ansatte som jobber med opptak av innreisende utvekslingsstudenter.
Møtet er åpent for alle ansatte som ønsker å lære mer om opptak og mottak av innreisende utvekslingsstudenter.
Varighet
1 time.
Kaffe/te serveres fra kl 0845. Møtet starter kl 0900.
Innledere
- Helene Johansen - Seksjon for studiekvalitet
- Kjersti Bogen - Seksjon for studiekvalitet
- Sigrid Bøe Elgsaas - Knutepunktet, Seksjon for opptak
Påmelding
Påmelding er ikke bindende, men vi ønsker tilbakemelding for bestilling av kaffe/te.
Kontaktinformasjon
Eventuelle spørsmål meldes til Knutepunktet