English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 13. juni 2024 10:03

Instituttledervalg ved IMB. Godt samarbeid lokalt, nasjonalt og internasjonalt er viktig for MED. Les om fakultetets satsning på kompetanseheving for forskere og veiledere. Velkommen til sommerskole med NorDoc i Helsingfors.

Publisert 29. mai 2024 14:33

Johanna Henny Wagnerberger har ledet MedDocs i to perioder. Til høsten skal det velges en ny leder blant ph.d.-kandidatene. Les litt om hennes erfaringer fra vervet og om viktige oppgaver hun har jobbet med.

Publisert 27. mai 2024 11:52

Streik. Milder til Ukraina forskning. Mer støy utenfor Domus Medica. Fokus på sikkerhet og oppfølgning av ARK. Bli merittert utdanner ved UiO. UiO-prisen for yngre forskere til Burger.

Publisert 16. mai 2024 08:57

Ny direktør ved fakultetet. Oppdatering om utredningen av mulig felles organisering med OD. Tildeling til innovative forskere. Biomarkørfasilitet åpnet på Ahus. Midler til ny forskningsinfrastruktur.

Publisert 6. mai 2024 13:44

Arendalsuka 2024 arrangeres fra 12. til 16. august, og Det medisinske fakultet deltar med flere arrangementer. Ta en kikk i oversikten her og se om noe passer for deg. Velkommen!

Publisert 2. mai 2024 10:07

Dialogmøter og mye som skjer på MED i mai. Norsk vitenarkiv (NVA) erstatter Cristin. Medisinutdanning ved UiO Campus sør blant landets mest populære. Nytt kurs for masterstudenter i Europa.

Publisert 18. apr. 2024 09:50

Møteplasser med rom for dialog. Søk NFR om nytt KI-senter. Husk frist for FRIPRO 22. april. Hjerteforskningsprisen. Nytt e-læringsprogram. Hjernerådets forskningspris. Forsker Grand Prix.

Publisert 15. apr. 2024 14:58

Synes du det er moro å fortelle om forskningen din? Har du lyst til å bli en enda bedre formidler? Da kan du melde deg på Forsker Grand Prix, Norgesmesterskapet i forskningsformidling. Se oversikt over aktiviteter du kan bli med på under Forskningsdagene.

Publisert 4. apr. 2024 09:45

Utdeling av den nye utdanningsprisen. Stipendiater kan melde seg på Forsker Grandprix. Kom på seminar om kvinners helse. Les om SUSTAINIT. Ny ledelse ved P1H. Andersen og Omland nye medlemmer i Akademiet. Sprengningsarbeid ved Domus Medica. Husk frist for FRIPRO 22. april.

Publisert 21. mars 2024 07:20

Dekan Hanne Flinstad Harbo forteller om det som skjer på fakultetet. Nå foreligger resultatene fra ARK-undersøkelsen, dekanatet skal dele ut første undervisningspris og ikke minst ønsker hun alle en velfortjent påskeferie.

Publisert 21. mars 2024 07:15

Universitetet i Oslo har gjennomført en spørreundersøkelse blant alle som avsluttet en grad ved Universitetet i perioden fra høsten 2018 til våren 2023.  Studiedekanene oppsummerer resultatene for MED.

Publisert 21. mars 2024 07:15

Gjesteinnlegg: Tony Sandset, leder for fakultetets LIM-utvalg, skriver om store planer for styrking av arbeidet med likestilling, inkludering og mangfold ved fakultetet i forbindelse med stor tildeling fra NFRs program Balanse+

Publisert 4. mars 2024 16:05

Forskningsrådets nye løpende søknadsfrist krever bedre gjennomarbeiding av søknaden før innsending. Du risikerer 2 års karantenetid hvis søknaden ikke holder mål. Fakultetets rådgivere hjelper deg med din FRIPRO-søknad. Meld interesse for støtte så snart som mulig, og send ditt utkast innen 22. april.

Publisert 21. feb. 2024 17:05

God planlegging og målrettet innsats fra studieadministrasjonen ved fakultetet og instituttene ga uttelling: Vi fikk mange flere svar på Studiebaromenteret i 2024 enn i 2023. Nytt av året var spørsmål om KI.

Publisert 1. feb. 2024 09:30

Nå kommer ARK-undersøkelsen. Din ledelse trenger ditt svar. Nominer til UiOs HMS-pris. To nye søkealternativ for medisinstudiet. NOKUT evaluerer medisinutdanningene i Norge. Prosessforbedring for Ph.d.-programmet.

Publisert 11. jan. 2024 09:38

Godt nytt år! Få med deg viktige frister og info til planleggingen av et godt nytt semester. Fakultetet samles i Domus Bibliotheca onsdag 17. januar. Bli med du også!

Publisert 11. jan. 2024 08:41

Et godt arbeidsmiljø gir bedre resultater. Hele UiO skal i februar gjennomføre universitets- og høyskolesektorens arbeidsmiljø- og arbeidsklimaundersøkelse (ARK). Undersøkelsen sendes ut mandag 12. februar. Her er alt du trenger å vite om ARK.

Publisert 14. des. 2023 08:37

Dekanatet oppsummerer året samt ønsker alle en velfortjent julefering. Les også om blant annet:  Julegave fra medisinbloggen. Lene Frost Andersen ny leder for Nasjonalt råd for ernæring. Jan Magnus Aronssen utnevnt til merittert utdanner. Tor Inge Tønnessen får studentenes undervisningspris i modul 8.